Klantenservice
Onze klantenservice helpt je graag op weg bij vragen of problemen. Zo vind je op deze pagina een lijst met veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.
Veelgestelde vragen
Hoe word ik op de hoogte gebracht van uitval/ vertraging?
We zullen uitval of vertraging zo spoedig mogelijk melden op deze website en VMR facebook pagina.
Welk vervoerbewijs heb ik straks nodig?
Om de overtocht te maken is een los ticket, verkrijgbaar aan boord te betalen per pin nodig.
Kan ik aan boord een kaartje kopen?
Wanneer je met ons reist dan dien je in het bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs. Het is mogelijk om bij de steward een kaartje aan te schaffen.
Hoelang duurt de overtocht?
De overtocht duurt ongeveer 10 minuten.
Waar kan ik de dienstregeling vinden?
De dienstregeling is beschikbaar op de homepage van deze website.
Kan mijn fiets of scooter mee aan boord van het fiets- voetveer?
Op het fiets-voetveer de Jorina kan de fiets mee aan boord met het juiste kaartje. Doordat het op sommige tijdstippen erg druk kan zijn, is er geen garantie voor een plek. Scooters en/of snorfietsen mogen ook mee maar enkel op aanwijzing van de steward aan boord. Hetzelfde geldt voor bakfietsen. Het is niet toegestaan om te rijden op de loopbrug. Het meenemen van de fiets, scooter of snorfiets is op eigen risico.
Kan ik met een rolstoel/ scootmobiel gebruik maken van het fiets- voetveer?
Absoluut, echter zijn er wel beperkingen: i.v.m. het vrijhouden van vluchtwegen. Op ieder schip is een steward aanwezig die je persoonlijk kan assisteren. Maak de steward er wel even op attent dat je assistentie wenst.
Ik ben iets vergeten aan boord, met wie kan ik contact opnemen?
Graag vragen we om aan boord te checken met de bemanning of het voorwerp gevonden is.
De steward komt niet langs. Kan ik nu gratis reizen?
Wanneer je aan boord stapt ben je verplicht een geldig vervoerbewijs bij je te dragen. De steward kan jou op ieder moment controleren. Buitengewoon opsporingsambtenaren controleren met regelmaat aan boord. De boete bedraagt 50 euro boven op de kosten van het vervoersbewijs.
Reizen onder de 12 jaar, mag dat?
Kinderen onder de 12 jaar mogen reizen met ons mits zij “Zelfstandig kunnen reizen” dat wil zeggen, onze stewards bieden geen persoonlijke begeleiding wanneer kinderen alleen reizen.
De loopplank is net ingetrokken, mag ik dan niet meer mee?
Op het moment dat de loopplank omhooggaat is de kapitein van het schip (die in de stuurhut zit, en niet alles kan overzien) al drukdoende met het inzetten van de nodige manoeuvres om de halte te verlaten. Als de steward op dit moment alsnog de klep zou laten zakken, dan kan dit tot zeer gevaarlijke situaties leiden. Het is onze medewerkers daarom nadrukkelijk verboden de afvaarprocedure te onderbreken.
Mag ik foto’s maken?
Uiteraard mag je foto’s maken voor eigen gebruik. Ben je een professionele fotograaf en ga je de foto’s gebruiken voor publicatie dan willen wij hiervoor toestemming geven nadat wij de foto hebben gezien en goedgekeurd. Dit kan door een toestemmingsmail te sturen naar vmr@aqualiner.com. Maak je aan boord foto’s zorg dan dat je rekening houdt met medereizigers en het personeel. Niet elk personeelslid kan foto’s en video’s zonder toestemming waarderen. Zorg er daarom voor dat personeelsleden en/of medereizigers niet herkenbaar op de foto zijn. Wij respecteren de privacy van onze medewerkers en VMR behoudt zich het recht voor om berichten op social media en e-mail te negeren of te verwijderen. Vrijheid van meningsuiting mag, maar wel met wederzijds respect.
Kan ik hulp verwachten bij het aan boord gaan?
Je moet zelfstandig aan- en van boord kunnen gaan. Als de steward beschikbaar is, zal hij/zij je graag een handje helpen.
Ik heb een tip voor vmr, waar kan ik deze kwijt?
Stuur graag een email naar vmr@aqualiner.com.
Hoe breed is de loopplank van het fiets-voetveer, welke helling heeft deze?
De loopplank van het fiets-voetveer, de Jorina heeft een doorrijbreedte van 1 meter. De doorgang op de klep is hooguit 90 cm. De helling is gemiddeld 4 %, afhankelijk van de diepgang van het schip en de hoogte van de kade/ponton. Ook de weersomstandigheden spelen een rol.
Mogen er honden mee aan boord?
Honden aan de riem zijn toegelaten aan boord (en mogen gratis mee). Honden die op een of andere manier als hinderlijk kunnen worden beschouwd mogen geweigerd worden door onze bemanning. Als hinderlijk kan worden beschouwd; agressief gedrag, hinderlijk gedrag voor reizigers of personeel, niet kort genoeg aangelijnd. Honden worden verondersteld om buiten te blijven; tenzij deze in gemakkelijk draagbare mand, tas of een dergelijk voorwerp kunnen worden neergezet of op schoot gehouden.
Is er een toilet voorzien aan boord?
Ja, aan boord is een toilet, maar deze is alleen bedoeld voor de bemanning.
Is de veerpont toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Bij de autopont, de Blankenburg is die mogelijkheid er.
Bij het fiets-voetveer, de Jorina kan het voorkomen dat bij hoog water dit moeilijk of soms zelfs onmogelijk is vanwege de hellingshoek van de loopplank.
Ik heb een klacht of een vraag
Het kan gebeuren dat je een klacht of een vraag hebt, deze nemen wij altijd serieus. Je kunt met ons bellen tussen 08:00 en 20:00 uur op het nummer 085-4895191.
Ik heb nog een oude saldopas. Kan ik dit tegoed gebruiken als de veerpont weer in gebruik genomen wordt?
Nee, de oude saldopas is in het nieuwe systeem niet geldig. Ons advies is om dit te melden bij de curator van de failliete ondernemer en eventueel inzichtelijk te maken bij de Provincie Zuid Holland.
Waar kan ik een nieuwe saldopas aanvragen?
Momenteel kunnen er geen saldopassen/ abonnementen worden aangevraagd. Wanneer het nieuwe betaalsysteem live gaat communiceren wij dit via de website en Facebook.
Tot die tijd zullen alleen pinbetalingen worden uitgevoerd.
Wat zijn de tarieven voor een scooter, scootmobiel en een brommobiel?
De tarieven voor een scooter en scootmobiel staan gelijk aan die van een (brom)fiets. Brommobiel staat gelijk aan een auto.
Is een scootmobiel of bromfiets toegestaan op het fiets-voetveer?
Ja, dit is toegestaan.
Privacy statement VMR
Klik hier voor de privacyverklaring.
De algemene vervoersvoorwaarden VMR
Klik hier voor de algemene vervoersvoorwaarden.
Waar kan ik opstappen voor de Veerdienst Rozenburg – Maassluis?
Rozenburg: Nieuwe Weg
Maassluis: Deltaweg
Iets verloren?
Ben je tijdens een vaart iets verloren? Vraag de bemanning aan boord of het verloren voorwerp gevonden is.
Klachten of opmerkingen
Heb je een klacht of opmerking over onze veerdienst? Vul dan het contactformulier in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact op.